ktory router z netii lepszy pirelli czy zyxel? + kilka slow o uslugach netii (dlugie)
marek
2010-01-14 14:17:36 UTC

Chcialbym sie dowiedziec ktory router lepszy dla Netii Zyxel czy Pirelli

Pirelli dostalem tylko ze nie dziala, niemniej wyglada dosc fajnie (jezeli
chodzi o funckjonalnosc, wyglad stricte jest dosc paskudny), ale jezeli
robia routery tak samo jak opony to pewnie wiele rzeczy w praniu wyjdzie...

Z fkcji ktore mi sie podobaja to: automatyczna wspolpraca z dyndns,
firewall, mozliwosc blokowania adresow stron, mozliwosc wylaczenia WiFi
(bardzo wazne dla mnie - z WiFi korzystam sporadycznie a lepiej nie
ryzykowac z przesadna ekspozycja na promieniowanie), DHCP z opcja
przypisania adresow IP wg Mac adresow, DNS wewnetrzny.
Jeszcze jakby mial mozliwosc logowania ruchu sieciowego dla poszczegolnych
komputerow (chociazby ilosc), wyswietlania aktywnych polaczen i blokowania
p2p (nie wiem - moze ma, ale sie nie doszukalem) to by bylo super ;)
A jako ze maja wymienic tego Pirelli na inny to sie zastanawiam czy nie
wziac Zyxela. Ewentualnie wziac zyxela (20pln zamiast 100) i kupic cos
innego? Ktory router ma taka funkcjonalnosc?

Czy Zyxele oferowane przez Netie maja podobna funkcjonalnosc? (podobno w
nich mozna sobie bez problemu haslo odczytac voipowe z gwiazdek? to nadal
aktualne czy cos zmienili w tym temacie? :)
W ogole to jest zalosne ze Netia nie podaje dokladnej specyfikacji
oferowanych routerow (czy nawet uslug - o tym ze telefon voipowy jest nie
doszukalem sie informacji w zadnym regulaminie) tylko trzeba po forach sie
pytac... No ale czy takie praktyki sa legalne to zapytam UOKiK.

Teraz kilka slow o Netii jako takiej, gdyz wiele osob (tak jak ja) ze
wzgledu na cene mysli o przejsciu do Netii

Jezeli ktos mysli o netii to radze sie uzbroic w cierpliwosc .... duuuuuzo
cierpliwosci... (zwlaszcza infolinia minimum 1/2h czekania)

Wzialem sobie LLU (net+tel), tel jak sie okazalo przez voip...
Poprzedni net (BSA orange) skonczyl mi sie 28.11 lacze z TPSA do Netii sie
przenioslo 28.12 - zero jakiejkolwiek informacji ze strony Netii -
zorientowalem sie sam gdy telefon padl :) Router razem z telefonem dostalem
11.01 (dobrze ze mialem swoj) ale za to nie dzialajacy :D Czyli bez telefonu
"stacjonarnego" (numer przeniesiony z TPSA) jestem nadal, a "geniusze"
odmawiaja podania danych do VOIP.
Odnosnie tych nieszczesnych hasel Voipowych - to UWAGA wg. konsultanta
technicznego z ktorym rozmawialem wyglada na to, ze nie podaja hasel zeby
nikt inny nie mogl dzwonic na moj koszt :D (zaznaczyl jednak ze to moze sie
nie pokrywac z oficjalnym stanowiskiem firmy ktore otrzymam w formie
pisemnej dopiero...) Co nie zmienia faktu ze to absurdalne stanowisko,
zwlaszcza jak ktos ma wlasna (lepsza) bramke voipowa... Jakos innym
operatorom to nie przeszkadza, a przeciez przy Voipie to mozna sobie logowac
kto i skad sie laczyl dokladnie.

Teraz internet... pierwsza awarie dzisiaj zaliczyl - problemy z
autoryzacja - (od ok 6:30 do 9:00 nie dziala -synchronizacja jest, co jakis
czas sie zautoryzuje zeby po chwili internet zdechl - synchronizacja caly
czas, internetu nie ma), w pierwszych dniach tez byly dosc spore straty
pakietow (do 5% w godzinach szczytu - teraz jest <1%) i wystepowalo zrywanie
polaczen (zwlaszcza upierdliwe przy ssh/sftp) ale jakby sie z tym uporali
(mam nadzieje ze nie przechwale ich zbyt wczesnie)

sprzet
Router (pirelli DRG-A221G) - wyglada fajnie jezeli chodzi o funkcjonalnosc,
ale trafil mi sie nie dzialajacy egzemplarz na wejsciu :) - i nie wiem jak
ze stabilnoscia (wieszanie sie) czy z wieksza iloscia polaczen jednoczesnych
jak to wszystko dziala. - jeszcze "kwiatek" z gwarancji - iz uzywanie z
innym operatorem spowoduje utrate gwarancji :)

telefon bezprzewodowy (Swissvoice Avena 107 DUO) - niezbyt wyszukana
funkcjonalnosc ale zasieg bardzo dobrze trzyma w kazdym miejscu domu (2
pietra) o dziwo nie ma zadnych kwiatkow w gwarancji czy blokad :D - chyba
najlepszy element "sprzetu" jaki daje netia.

modem 3g ZTE MF100- dzisiaj testowalem -
plastik dosc tandetny (zwlaszcza w porownaniu do modemow z playa huewei
jakistam testowalem). Instalacja standard - bez plyty. Calkiem sprawnie
poszlo. Aplikacja do internetu dosc prymitywna (play ma o niebo lepsza ale
to pewnie kwestia producenta modemu) W kazdym razie pokazuje jedynie
bierzacy transfer bez statystyk ruchu i jakis informacji o tym ile zuzylismy
ile zostalo.
Zasieg trudno powiedziec - pokazuje 3 kreski (ale nie wiem czy 3/3 czy 3/4)
na play w tym samym miejscu bylo ~90% transfery max udalo mi sie wycisnac
1/2mb ale transfer szybko mi sie skonczyl... (10mb startowe)

Jak dla mnie to Netia konkuruje do tego zeby byc 2ga TPSA i to w jak
najbardziej negatywnym tego slowa znaczeniu (byle duzo, nie wazne czy nas
lubia czy nie)...
O ile staly internet mam od 8 czy 9 lat (z czego do tej pory tpsa, ostatni
rok orange i przez ten czas mialem moze 2 lub 3 awarie krotkie) i tak na
prawde nie mam powodow do narzekan to Netia robi na mnie zdecydowanie
najgorsze wrazenie - w skrocie:
1. Infolinia - trzeba strasznie dlugo czekac na polaczenie (zwlaszcza z
dzialem technicznym) - Netia po raz kolejny wydaje sie byc zaskoczona
przyrostem klientow - na ich miejscu zwolnilbym obecnych analitykow (albo w
koncu zatrudnil jakis jezeli nie maja)...
2. Konsultanci nie raz wprowadzaja w blad i brakuje im kompetencji (tekst
"prosze czekac musze to sprawdzic/doczytac" nie nalezy do rzadkosci, a nawet
po sprawdzeniu mowia cos co okazuje sie byc nie prawda)
3. Brak informacji jaki sprzet sie kupuje tylko daja "to co jest na
magazynie" o poznaniu specyfikacji dokladnej routera mozna zapomniec. a
modeli poszczegolnych cala masa.
4. Brak rzetelnej informacji co tak wlasciwie sprzedaja (to ze lepszy
telefon to voip to w zadnym regulaminie sie nie doszukalem), a przenoszac
telefon stacjonarny do innego operatora "po kablu" jednak mozna sie
spodziewac ze nadal bedzie stacjonarny.
5. Blokuja dostep administracyjny do routera (sekcje VOIP i QOS i pare
innych jak chocby mozliwosc zapisania konfiguracji na dysk) - konsultant
twierdzi ze jak bede chcial cos z tego ustawic to mi to ustawi (super
rozwiazanie - prosic sie o ustawienie czegos co sam moglbym zrobic w 2 min a
na infolinii to mi zajmie lekko liczac godzina) - chociaz nie wiem czy
konto voip innego operatora ustawia - nie dopytalem sie. Ale nie slyszalem
zeby jakikolwiek inny operator blokowal sprzet w ten sposob.
5. Nie podaja hasel do VOIP'a pomimo tego ze to absurdalne i jedynym efektem
jest wkurzenie uzytkownikow.
6. Awaryjnosc nie wrozy zbyt dobrze - troszke ponad 2 tygodnie uzywam i juz
pierwsza awaria za mna... (nie liczac strat pakietow w pierwszych dniach)

Z pozdrowieniami dla grupowiczow ktorzy dobrneli do konca :)
Wojtek W
2010-01-14 21:07:10 UTC
Dziêki za szczegó³ow± analizê :-)

Jedno pytanie z jakiej miejscowo¶ci jeste¶ ?

Z mojej strony mam zamówiony internet 8Mb (LLU)
1. czekam prawie miesi±c us³ugi brak
2. przys³ali mi router Pirreli mimo, ¿e mia³ byæ inny

dalsze spostrze¿enia po uruchomieniu :-)
oby takowe nast±pi³o hi hi

PS. Przy okazji
http://media2.pl/telekomunikacja/60584-netia-zaatakuje-internet-z-opoznieniem.html

Pozdro W.W.
marek
2010-01-15 04:44:56 UTC
Dzięki za szczegółową analizę :-)
Prosze bardzo :) sam takowej szukalem ale sie nie doszukalem niestety przed
zamowieniem... Wiekszosc opinii to powyrywane z kontekstu narzekania (ale na
kazdego operatora jest mnostwo narzekan to sie tym specjalnie nie
przejalem...
Jedno pytanie z jakiej miejscowości jesteś ?
okolice poznania (na poludnie)
Z mojej strony mam zamówiony internet 8Mb (LLU)
Tez bym sobie taki wzial, ale na mojej linii watpliwe zeby poszedl :( 6mb z
tpsa nie dawalo rady, zwlaszcza jak deszcz padal/bylo mokro...
No i najwazniejsze nie musialbym sie uzerac z gownianym Voipem z Netii.
1. czekam prawie miesiąc usługi brak
2. przysłali mi router Pirreli mimo, że miał być inny
A jaki zamawiales? W ogole jedyny wybor jaki daja to wifi, bez wifi. a model
jak leci...:/
dalsze spostrzeżenia po uruchomieniu :-)
oby takowe nastąpiło hi hi
Mozesz sprobowac zadzwonic na infolinie to powinni ci podac "przypuszczalny
termin przeniesienia linii z tpsa do nich" (u mnie sie nawet zgadzal).
Inna sprawa ze netia miala informowac sama o tym, a jakos tego nie robi
(sprawdzanie statusu online tez nic nie daje)
No ale przeciez lepiej zamiast informowac obecnych klientow to podpisywac
umowy z nowymi :D
Zauwaz ze gdy laczysz sie na infolinie jako klient chcacy zamowic uslugi to
polaczysz sie bardzo szybko, ale jako obecny klient to czekasz i czekasz...
:)
PS. Przy okazji
http://media2.pl/telekomunikacja/60584-netia-zaatakuje-internet-z-opoznieniem.html
Tak czytalem to (albo podobne), ale to dla mnie nie pojete, ze oni sa zawsze
zaskoczeni iloscia klientow... (jak wchodzilo BSA to tez bardzo podobne
artykuly byly)
Reklama na calego, handlowcy z Netii mnie 5razy w sumie odwiedzili, a oni
zachowuja sie tak jak komunistyczny sklep do ktorego mieso przywiezli i
nagle cale miasto do nich sie zbieglo.
Zreszta porzadna firma widzac co sie dzieje powinna albo
wstrzymac/ograniczyc przyjmowanie nowych zamowien, albo lepiej informowac
nowych klientow PRZED podpisaniem umowy bo takie zachowanie to nie powazne
jest...
Za chwile UKE bedzie mial kolejna skarge ode mnie, a jeszcze do UOKiK tez
skrobne bo mnie na prawde wkurza ze o wielu istotnych rzeczach czlowiek w
zasadzie po fakcie sie dowiaduje.

C+ tez podobnie polecialo po bandzie z dekoderami PVR podpisali mnostwo umow
z nowymi i obecnymi klientami oferujac PVR a tu nic. PVR ze swieca mozesz
szukac -> nastepni "zaskoczeni" iloscia klientow.
Wojtek W
2010-01-15 19:09:15 UTC
Post by marek
A jaki zamawiales? W ogole jedyny wybor jaki daja to wifi, bez wifi. a model
jak leci...:/
U biznesowego doradcy handlowego zapyta³em jaki model otrzymam do us³ugi
w koñcu za niego p³acê.
Post by marek
Post by Wojtek W
[...]
W sumie mi to wsi, bo ma byæ to ³±cze zapasowe.
Wiêc cierpliwie czekam.
Po 30 dniach zacznê interweniowaæ :-)

Przypomnia³a mi siê jeszcze historia z etapu namawiania na us³ugê.
Przedstawiciele handlowi twierdzili, ¿e bez ¿adnego
problemu Netia prze³±czy mnie z ³±cza DSL(TPSA) na NETIÊ
w ci±gu 1 godziny hi hi hi...
Post by marek
[...]
Dzwoni³em dwa razy na infolinie techniczn±(internet na lini TPSA)
i nie mia³em problemów z oczekiwaniem.
Poziom wiedzy raczej zaskoczy³ mnie na plus :-)
Post by marek
Post by Wojtek W
[...]
Pomarzyæ dobra rzecz.
W firmie liczy siê tylko i wy³±cznie sprzeda¿ us³ug nowym klientom,
bo to nabija statystyki sprzeda¿y.
Dopiero ostatnio zacze³y siê telekomy interesowac przed³u¿aniem umów
z obecnymi klientami.
Post by marek
Za chwile UKE bedzie mial kolejna skarge ode mnie, a jeszcze do UOKiK tez
skrobne bo mnie na prawde wkurza ze o wielu istotnych rzeczach czlowiek w
zasadzie po fakcie sie dowiaduje.
Bardzo s³usznie.
Klient prawie zawsze stoi na przegranej pozycji.
Moim zdaniem powina byæ obowi±zkowa opcja dla klienta,
rezygnacji z us³ugi bez podania przyczyny np. w ci±gu 1 miesi±ca od
uruchomienia us³ugi.
Oczywi¶cie bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów :-)
Post by marek
C+ tez podobnie polecialo po bandzie z dekoderami PVR podpisali mnostwo
umow z nowymi i obecnymi klientami oferujac PVR a tu nic. PVR ze swieca
mozesz szukac -> nastepni "zaskoczeni" iloscia klientow.
j.w.
liczy siê tylko i wy³±cznie sprzeda¿ us³ug nowym klientom :-(

Pozdrawiam W.W.
Lukasz W.
2010-01-15 19:38:45 UTC
Post by marek
Chcialbym sie dowiedziec ktory router lepszy dla Netii Zyxel czy Pirelli
Jaki dokładnie model Zyxel-a oferuje netia?

L.W.
marek
2010-01-16 09:13:01 UTC
Post by Lukasz W.
Post by marek
Chcialbym sie dowiedziec ktory router lepszy dla Netii Zyxel czy Pirelli
Jaki dokładnie model Zyxel-a oferuje netia?
konsultanci modelu nie podaja... w internecie mozna znalesc informacje ze to
p2602 jedynie (ale na stronie zyxela nie ma dokladnie takiego tylko jeszcze
kilka wersji z literkami dodatkowymi)

A moze chociaz jakas ogolna opinia o routerach ww. firm? Czy to w zasadzie
to samo jakosciowo? (w sensie dolna polka)
Wojtek W
2010-01-18 19:45:58 UTC
No i komedia siê zacze³a...

Po ostatnich postach na grupie napisa³em do Neti
jaki jest stan realizacji zamówienia internetu 8Mb na uwolnionej lini TPSA.

Dostaje odpowiedŒ, ¿e wszystko pod³±czone mo¿na
korzystaæ...WOW ale jak na której lini telefonicznej ?
Czemu nie dosta³em ¿adnej informacji wcze¶nie :-(

Dzwoniê na partyline biznes (bez oczekiwania) pytam o co chodzi.
Proszê pod³±czyc router on siê sam skonfiguruje.
Pytam po któr± linie telefoniczn± ? Nie wiedz±.
Mamy w sumie 3, na jednej jest DSL wiêc odpada, na drugiej telefon z TPSA
trzecia linia zlikwidowana z TPSA.

Proszê sprawdziæ na tej zlikwidowanej i drugiej gdzie tel. TPSA
Pod³±czam oczywi¶cie na odbu liniach nie ma sygna³u DSL :-(

Dzwoniê na partyline próbuj± co¶ sprawdzaæ i przyjmuj±
zg³oszenie w ci±gu 24 godzin sytuacja ma byæ wyja¶niona ...

Przy okazji wysz³a przykra sprawa
Czy router PIRELLI DRG A125Gobs³uguje kodowanie
WIFI WPA2-PSK ???

Tym czasem W.W.
marek
2010-01-25 12:52:11 UTC
Netia jest the best!
Nadal nie mam telefonu stacjonarnego. Ba nawet routera nie raczyli wymienic,
kilka dni temu otrzymalem lakoniczna odpowiedz ze technicy zajmuja sie moja
sprawa (ciekawe co robia skoro router uszkodzony - moze paczki z magazynu
wysylaja?) i nadal zero reakcji....
smok
NTG. Nie masz grupy o Netii?
a***@poczta.pl
2010-02-09 16:24:24 UTC
Post by marek
Witam,
Chcialbym sie dowiedziec ktory router lepszy dla Netii Zyxel czy Pirelli
ja Pirelli znam z 2 rzeczy: opon i kalendarza z golymi laskami. Z
routerami wogole mi sie ta nazwa nie kojarzy. Wiec wybor prosty -
Zyxel.
ThinkXtra
s***@gmail.com
2013-12-28 21:49:05 UTC
Post by marek
Witam,
[...]
Masz świadomość tego że takich wypracowań raczej się nie czyta ? Dużo ponad połowa tego tekstu to Twoje własne przemyślenia. Dziel się nimi z bliskimi.

Pozdrawiam

Sławomir
Surface
2013-12-29 09:34:47 UTC
A ja przeczytałem i mi pomogło :)

Wiem ze napewno w zyciu nie przejdę do Netii ;)
Big Jack
2013-12-30 13:11:24 UTC
Post by Surface
A ja przeczytałem i mi pomogło :)
Wiem ze napewno w zyciu nie przejdę do Netii ;)
No ja też już mam wyrobiony pogląd. Poza tym przytaczanie 9KB tekstu dla
3 zdań komentarza, to dopiero było przemyślane ;)
--
Big Jack
////// GG: 660675
--ooO-( )-Ooo-
jo44
2013-12-31 16:27:33 UTC
Masz świadomość, że takich wypracowań się nie cytuje?
Smok Eustachy
2014-01-02 14:34:34 UTC
Przecież to ma 100 lat.
Kamil
2014-03-12 16:27:40 UTC
Post by s***@gmail.com
Masz świadomość tego że takich wypracowań raczej się nie czyta ?
Za to cały ten śmietnik się cytuje. I przed pytajnikiem stawia spację. Co to
mówi o Tobie?

Pzdr