Neostrada Fiber - opłaty?
Cezary
2013-08-23 18:35:13 UTC
Jestem zainteresowany Neostradą Fiber 40 Mb/s na 12 miesięcy.
Znalazłem informację, że opłata wynosi 79,00 zł/mies, ale to jest chyba
tylko opłata za transmisję.

Ile kosztuje:
- aktywacja
- opłata miesięczna za wypożyczenie
routera/modemu od TP-Orange?

Mam LiveBoxa i wiem, że muszę go oddać zgłaszając wpierw chęć
zmiany na Fiber pod numerem 801 505 505. Podobno dodzwonienie
się tam jest trudne i kosztowne, więc nie chcę dzwonić nie wiedząc
czy będą mi odpowiadały ceny.

Pozdrowienia
Cezary
Lost
2013-08-23 21:30:06 UTC
Post by Cezary
[...]
69 - 24miesiące
79 - 12 miesięcy

możesz albo mieć liveboxa3(+10zł) lub zakupić jakiś router vdsl od tepsy
(200/60zł w zaleznosci od dlugosci umowy).
Do tego opłata za urzymanie linii 28zł lub zawieszenie telefonu 23zł
(max na 12miesiecy, mozna znowu zlecenie zawieszenia zglosic na
3miesiace przed terminem)
i do tego opłata aktywacyjna, z tego co pamiętam 30zł(24miesiące) i 60zł
(12miesięcy)

Co do dzwonienia to olej infolinię, masz możliwość chata po zalogowaniu
na portalu.
Cezary
2013-08-24 06:48:26 UTC
Bardzo Ci dziękuję za informacje.
Post by Lost
możesz albo mieć liveboxa3(+10zł)
To chyba byłoby najlepsze rozwiazanie, przynajmniej
z finansowego punktu widzenia.
Czy wtedy też muszę wpierw zgłosić telefonicznie
chęć rezygnacji ze starego LB i dopiero potem udać
się ze starym zestawem do salonu, odebrać nowy LB
i podpisać umowę?
Czy w takiej sytuacji będę musiał płacić za aktywację,
a jeśli tak, to ile?
Nie jestem pewien czy mam LB 1.0 czy LB 1.1, a nie
wiem jak to sprawdzić.
Czy w przyszłości LB 3 pozwoli mi na odbieranie TV?
Post by Lost
Do tego opłata za urzymanie linii 28zł lub zawieszenie
telefonu 23zł (max na 12miesiecy, mozna znowu zlecenie
zawieszenia zglosic na 3miesiace przed terminem)
Jeżeli w trakcie zawieszenia telefonu trzeba płacić
miesięcznie 23 zł, to nie ma to sensu, bo abonament
podstawowy jest niewiele droższy, a potem jeszcze
trzeba płacić za aktywację. No i w trakcie abonamentu
jest, o ile pamiętam, 15 jednostek za darmo.
Post by Lost
Co do dzwonienia to olej infolinię, masz możliwość
chata po zalogowaniu na portalu.
W sprawie informacji być może tak, ale rozumiem,
że zgłoszenie chęci przejścia na Fiber, a być może
także na LB 3 trzeba jednak zgłosić telefonicznie. :-(

Pozdrowienia
Cezary
Lost
2013-08-24 10:05:07 UTC
Post by Lost
[...]
np, albo kurier przywiezie lb3, a starego oddasz w salonie.
Post by Cezary
Czy w takiej sytuacji będę musiał płacić za aktywację,
a jeśli tak, to ile?
Nie jestem pewien czy mam LB 1.0 czy LB 1.1, a nie
wiem jak to sprawdzić.
LB1.1 i LB2 nie działają na vdslu
Post by Cezary
Czy w przyszłości LB 3 pozwoli mi na odbieranie TV?
Tak, ale pamiętaj, że te 10zł, to koszt dzierzawy liveboxa3.
Jak będziesz rezygnował z vdsla będziesz go musial oddac,
a ten router za 60zł (lub 200zł na 12miesięcy) jest twoją
własnoscia.
Post by Cezary
Post by Lost
[...]
A masz abo podstawowy?
na stronce możesz sobie zamówić, problemu nie ma ;]
Cezary
2013-08-24 10:36:49 UTC
Post by Lost
Post by Cezary
Post by Lost
[...]
Znalazłem w Internecie film pokazujący instalację LiveBoxa 3.
Jest tam pokazane podłączenie do splittera, który musi być
wcześniej założony na ścianie przez montera. Być może dotyczy
to tylko szybkości powyżej 20Mb, ale nie jestem pewien.

Przydałoby się jakieś proste wyjaśnienie co jest do czego
konieczne:
szykość do 20Mb włącznie vis szybość powyżej 20 Mb
modem ADSL vis modem VDSL (Fiber?)
LiveBox3 vis modem np. Sagem Fast 3764 lub DGT
Wszystko to w różnych źródłach jest pomieszane.
Post by Lost
Post by Cezary
[...]
Tak.
Post by Lost
Post by Cezary
Post by Lost
[...]
Czy mógłbyś podać dokładny adres strony na której można
zgłosić/zamówić LB 3? Pomimo zalogowania nie mogę
tego znaleźć. Podobnie jak nie mogę znaleźć wejścia na
wspomniany przez Ciebie chat. Jest tam tylko Forum.

Dziękuję i pozdrawiam
Cezary
Lost
2013-08-24 23:21:50 UTC
Post by Cezary
[...]
master splitter, z tego co mi się wydaje jest instalowany przez monterów.
Post by Cezary
Przydałoby się jakieś proste wyjaśnienie co jest do czego
szykość do 20Mb włącznie vis szybość powyżej 20 Mb
modem ADSL vis modem VDSL (Fiber?)
no sam sobie odpowiedziałeś ;]
Post by Cezary
LiveBox3 vis modem np. Sagem Fast 3764 lub DGT
własność tp a twoja.
DGT > sagem > LB3
możesz też sobie zakupić jakiś inny router vdslowy na allegro czy w
jakimś sklepie, nie będzie problemów

Różnicy w nich za dużej nie ma, każdy wspiera iptv, chociaż już można
(albo będzie można) domówić również tv sat.
Z tego co słyszałem, to najlepszy był DGT, ale jego nie ma już w
ofercie. Został sagem i LB3.
Na twoim miejscu wziąłbym sagema, z tego powodu, że jak Ci się nie
spodoba to zawsze możesz odsprzedać.
Post by Cezary
Post by Lost
A masz abo podstawowy?
Tak.
A korzystasz z niego? Nowi klienci nie mają możliwości zamówienia go,
więc im zostaje zawieszenie (23zł) lub utrzymanie łącza (28zł).
Czyli oszczędniej zamówić i zawiesić.
Post by Cezary
Post by Lost
Post by Cezary
Post by Lost
[...]
Czat i videoczat jest dostępny od pon do pt, od 10 do 20.

daj znać na priva nr tel to jutro dam komuś ze sprzedaży info, to do
ciebie zadzwoni
Cezary
2013-08-25 06:01:31 UTC
Post by Lost
Czat i videoczat jest dostępny od pon do pt, od 10 do 20.
OK. Spróbuję w podanej przez Ciebie porze.
Post by Lost
daj znać na priva nr tel to jutro dam komuś ze sprzedaży info, to do
ciebie zadzwoni
Dzięki za propozycję, ale jeszcze nie zdecydowałem się co wybrać.

Najchętniej to na jakiś czas pozostałbym przy to co mam, bo i tak
w najbliższej przyszłości nie będę miał czasu ani na konfigurowanie
nowych możliwości, ani na korzystanie z nich. Zbliża się jednak termin
przedłużenia umowy i stąd moje (przymusowe) zainteresowanie tym
tematem teraz. Wolałbym wrócić do tego za parę miesięcy. Wtedy
będę miał jasność co do moich dalszych planów.

W Aneksie do umowy na Neostradę jest napisane, że o ile Abonent
nie wyrazi innego oświadczenia woli przed upływem okresu, na jaki
Umowa została zawarta, Umowa zawarta na czas określony uważana
będzie za przedłużoną na okres 6 miesięcy. Abonent będzie ponosił
opłaty abonamentowe w wysokości opłaty abonamentowej za ostatni
miesiąc korzystania z Usługi na warunkach Umowy zawartej na czas
określony.
Jak wygląda korzystanie z tego zapisu w praktyce. Czy jeśli w ogóle
się nie odezwę, to zadziała to automatycznie?

Jeszcze raz Ci dziękuję i pozdrawiam
Cezary
Lost
2013-08-25 23:07:13 UTC
Post by Cezary
[...]
Dokładnie, jeżeli nie zrezygnujesz ani nie zostanie wprowadzone nowe
zamówienie, na kolejne 6 miesięcy przedłuży się obecna promocja.
Cezary
2013-08-26 12:40:22 UTC
Post by Lost
Post by Cezary
[...]
Czy w takiej sytuacji przyślą mi nowy aneks, a jeśli tak, to po jakim
czasie od momentu zakończenia obecnej promocji?

Wielkie dzięki za wszystkie informacje.
Pozdrowienia
Cezary
Lost
nic Ci nie wyślą, w obecnej umowie masz info o automatycznym przedłużeniu.
Cezary
2013-08-27 12:02:40 UTC
Post by Lost
Post by Cezary
Post by Lost
[...]
OK.

Mam jeszcze trochę czasu na podjęcie decyzji.

Jeszcze raz bardzo dziękuje i pozdrawiam
Cezary