VDSL Neostrada Fiber, i Fritzbox i VLAN ??
Surface
2011-11-17 18:48:23 UTC

mam problem na Fritzboxie 7390 bo synchronizacje mam ale nie nawiązuje
sesji pppOe

Wyczytałem gdzies w sieci ze moze to jest problem z ustawieniami VLAN na
VDSLu

Tyle ze nie wiem czy trzeba to wpisac , czy TPSA z tego korzysta ??

Please, help
z-ka
2011-11-18 17:35:39 UTC
Post by Surface
Witam
[...]
Odezwij sie Surface na priv. Chyba wiem co jest grane...
Pozdrawiam
Surface

Pozdrawiam
Surface
2011-11-20 19:23:38 UTC
Koledzy i kolezanki :)

jesli ktos ma informacje na temat numeru VLAN dla internetu w
Neostradzie Fiber to bardzo prosze aby mi dał tutaj znac
Post by Surface
Odbierz maila :)
Jak sie uda to masz u mnie dobrą flaszke :)
Post by z-ka
Witam
Pozdrawiam
Vlad The Ripper
2011-11-21 12:00:48 UTC
Na początek sugeruję wypróbować VLAN 35
Surface
2011-11-21 14:30:43 UTC
Ok, wkoncu ruszyło :)

Dzieki, chociaz musialem jeszcze dwie opcje w konfigu ar7.cfg zmienic
( co znalazłem na niemieckich forach )

Apropo VLAN 35 udało mi sie tez dzisiaj o tym dowiedziec jak zadzwoniłem
do biura prasowego TPSA bo niestety na infoliniach pseudo technicznych
nikt nie był w stanie udzielic mi fachowych informacji
"" <yahi_na_post.pl>
2011-11-21 17:28:24 UTC
Post by Surface
Ok, wkoncu ruszyło :)
Dzieki, chociaz musialem jeszcze dwie opcje w konfigu ar7.cfg zmienic
( co znalazłem na niemieckich forach )
A możesz napisać co trzeba zmienić? Dzięki
***@hi
Surface
2011-11-21 18:25:56 UTC
Ja zmieniłem jeszcze opcje:

pppoevlanauto = no;
pppoevlanauto_startwithvlan = no;

na:

pppoevlanauto = yes;
pppoevlanauto_startwithvlan = yes;

Jak ktos przetestuje to niech da znac :)
Vlad The Ripper
2011-11-22 10:27:03 UTC
Post by Surface
[...]
W sumie dziwi mnie, że w ogóle w biurze prasowym udzielili Ci takiej
informacji. :) No chyba, że jesteś dziennikarzem i wiesz jak zadawać
pytania. :)
A swoją drogą tak z zawodowej ciekawości. Jak Ci się ten fritzbox sprawuje w
porównaniu z sagemem lub DGT, który zapewne dostałeś przy zamawianiu usługi?
Synchronizacja, częstość rozłączeń, zawieszanie sie pod obciążeniem itd.
itp.
Surface
2011-11-22 11:15:53 UTC
Narazie to tylko jeden dzien na Fritzboxie

A ciesze sie ze ktos z biura prasowego zainteresował sie wogole moim
problemem

Moze przekazali komus moją sprawe i ten ktos dzwonił, sprawdzał nawet na
swoim Sagemcom i mowił ze zdalnie tez sprawdzi jak Fritza podepnę

A co do parametrow:

Dostałem Sagemcoma, za jedyne 200 zł ;/ - router masakra, synchro
przewaznie na max 42-45 Mbit, co jakis czas zrywało, natomiast przez
Fritza ( po modyfikacjach granicznego SNR ) mam prawie 59 Mbit no i
pełne 8 Mbit upload i działa stabilnie, nie zerwało jeszcze synchro :)

Niestety DGT nie jest nigdzie dostępne od dłuzszego czasu - Nwet ten
człowiek ( notabene bardzo uprzejmy i pomocny i miał wiedze ) mowił ze
nie ma nigdzie DGT ale ze DGT posiad ten sam chip do VDSLa co moj Fritz
- czyli sporo lepsze niz Sagemcom - tyle ze na DGT chyba jak narazie
brak mozliwosci modyfikacji granicznego minimalnego SNR
pod obciążeniem itd. itp.
Surface
2011-11-22 19:11:28 UTC
Masakra z tymi transferami

mam synchro na prawie 58 Mbit a transfery jakbym miał 30-40 max

Gdzie ozna naprawde sprawdzic max łącza ??
pod obciążeniem itd. itp.
Vlad The Ripper
2011-11-23 13:30:23 UTC
Może pościągać kilka plików jednocześnie z ftp.tpnet.pl?
Surface
2011-11-23 13:46:07 UTC
Wróciłem jednak do Sagemcoma

niestety na Fritzboxie ( nie wiem czemu ) transfer jest bardzo
poszarpany ) - raz 2-3 Mb/s a ponizej 6 Mb/s i ciagle skacze

Srednia wychodzi dosc nisko niestety :(

Natomiast na Sagemcom idzie stabilnie - praktycznie prosta linia na
maxa, cale niestety synchro 3-6 Mbit nizsze

Co ciekawe obnizylem max predkosc tj synchro na takie jak na Sagemcomie
i nadal tranfer jest poszarpany, jakby cos na lini centrala ( DSLam a
sam Fritz )
Vlad The Ripper
2011-11-24 08:49:08 UTC
Post by Surface
[...]
Nie wykluczałbym takiej możliwości, że po prostu ten fritzbox nie bardzo
wspłópracuje z tepsowymi DSLAMami, bo był testowany, jest całkiem
funkcjonalny, a jednak zdecydowano się go odrzucić z oferty komercyjnej.
Surface
2011-11-24 08:53:24 UTC
tego własnie sie obawiam :(
l***@wp.pl
2011-11-24 10:28:59 UTC
Post by Surface
Post by Vlad The Ripper
[...]
Witam,
Mam również tego Fritza 7390. U mnie jest taki problem, że transfer
jest OK ale zrywa połączenie. Czy kolega też tak miał ?
I jeszcze jedno pytanie jeśli Pan wie to jakie ma parametry VPI/VCI bo
u mnie są one zagadką. Na auto modem nie rozpoznaje a na manual mam
oryginalnie w modemie ustawione 1 i 32 i chodzi ale nie wiem czy ich
złe ustawienie nie powoduje zrywania. Z góry dziękuje z odpowiedź.
Pozdrawiam.
Surface
2011-11-24 11:11:08 UTC
Post by l***@wp.pl
Post by Surface
Post by Vlad The Ripper
[...]
Ja u siebie ustawiłem na auto, lub tez na 0/35 - tak jak w zwykłej
neostradzie było

Zrywało takze synchro , nawet po 2-3 razy w nocy, ale bywało tez tak ze
szło i 20 godzin ok, nie wiem czym to spowodowane

Jakie masz synchrro u siebie ? i jakie parametry lini ?

U mnie niestety tranfer był bardzo w kratke, niestabilny, neregularny,
potrafił chwile isc na maxa zeby za chwile skakac po 2-5 MB/s

Podłaczyłem spowrotem Sagemcom i tam leci stabilnie cały czas, jedyni
wieczorami chyba sa serwery przeciazone bo niestety bywa cieniutko,
musze zglosic reklamacje na infolini

Ps

Sagem tez czasami gubi synchro
l***@wp.pl
2011-11-24 12:28:01 UTC
Post by Surface
Post by l***@wp.pl
Post by Surface
Post by Vlad The Ripper
[...]
Mam neo fiber 40mb. Parametry sprawdzę po południu i dam znać.
Ostatnio u mnie na Sagemie po kilkunastu interwencjach(reklamacjach)
synchro przestało zrywać. Problem wrócił gdy się skusiłem na Fritza i
podpiąłem, żeby mieć więcej możliwości w sieci.
Surface
2011-11-24 12:34:30 UTC
Post by l***@wp.pl
[...]
Ja mam wykupioną 80tke, wiec boje sie interweniowac bo mnie w doł
przełaczą ;)

Obecnie mam full upload - czyli 80 MBit, no a download to roznie, od
51-56 Mbit
l***@wp.pl
2011-11-24 15:27:58 UTC
Post by Surface
Post by l***@wp.pl
[...]
Oto moje parametry:

O linii ADSL
Status linii VDSL Podłączony
Standard VDSL VDSL2 Profile 17A
Szybkość transmisji wychodzącej 4280 kbps
Szybkość transmisji przychodzącej 39976 kbps
Tłumienie bliskiego końca 22.8 dB
Tłumienie dalekiego końca 22.8 dB
Margines SNR bliskiego końca 7.4 dB
Margines SNR dalekiego końca 7.4 dB
Licznik HEC 0
Oprogramowanie sprzętowe TPSA_v8042
Licznik ES 15 min 0

Pozdrawiam,
Surface
2011-11-24 15:36:10 UTC
Post by l***@wp.pl
Post by Surface
Post by l***@wp.pl
[...]
No to nie masz pełnego 40 MBit, no ale to juz parametry lini i kiepskiej
infrastruktury

U mnie jest tak:

Status linii VDSL Podłączony
Standard VDSL VDSL2 Profile 17A
Szybkość transmisji wychodzącej 8568 kbps
Szybkość transmisji przychodzącej 56432 kbps
Tłumienie bliskiego końca 18.4 dB
Tłumienie dalekiego końca 18.4 dB
Margines SNR bliskiego końca 4.0 dB
Margines SNR dalekiego końca 4.0 dB
Licznik HEC 0
Oprogramowanie sprzętowe TPSA_v8058
Licznik ES 15 min 6
l***@wp.pl
2011-11-25 06:57:09 UTC
Post by Surface
Post by l***@wp.pl
Post by Surface
Post by l***@wp.pl
[...]
Zgadza się, na 80mb nie mam co liczyć :-) Aktualnie łącze
synchronizuje mi się między 37 a 41mb.
Dzięki za informację o VPI/VCI, gdyż wprowadzona zmiana na 0 i 35
spowodowała, że na Fritzu przestało zrywać synchro i w tej chwili
chodzi jak należy.
Także w moim przypadku okazało się, że żeby Fritz chodził prawidłowo
trzeba było podać ręcznie właściwe parametry. Z transferem też nie mam
żadnych problemów. Testy pokazują, że wszystko hula na fulla :-)
Surface
2011-11-25 08:06:57 UTC
Post by l***@wp.pl
[...]
Hmmmm

Czyli co u mnie nie tak ze tranfer jest przerywany, kurcze

A jaki firmware masz na Fritzu ?
Surface
2011-11-25 08:15:46 UTC
Post by l***@wp.pl
[...]

I sprawdz prosze dokladniej czy idzie Ci na Fritzu stabilnie - prawie
max po synchro - ciagle z taka sama predkoscia ( no prawie ) sciaganie
przez np dłuzsza chwile, np przez 5 minut
Surface
2011-11-25 08:51:10 UTC
Post by Surface
Post by l***@wp.pl
[...]

I jak mozesz podeslij prosze graficzny wykres pobieranego pliku na maxa
- moze byc na jakis upload plikow lub zdjec, thx :) bo az mi ciezko
uwierzyc ze u mnie jest przerywany transfer a u Ciebie idzie płynniutko
l***@wp.pl
2011-11-25 09:00:15 UTC
Post by Surface
Post by Surface
Post by l***@wp.pl
[...]
Nie ma problemu dziś przygotuje coś po południu i podeślę. Co do
przerywanego transferu to uważam, że wina może leżeć po stronie
centrali TP i jej złej konfiguracji. Ten transfer masz poszarpany cały
czas czy np. w godzinach 19 - 23?
Surface
2011-11-25 09:09:27 UTC
Post by l***@wp.pl
[...]
Sprawdzałem chyba popołudniu z tym tranferem, ale w ciagu dnia chyba tez

ogolnie ciagle jak patrzyłem to był z tym problem ( mniejszy lub wiekszy )

Natomiast podłaczajac TPSianego Sagemcoma tego problemu nie ma, ciagle
rowniusienko i stabilnie

wlasciwie na maxa nie szło nawet przez minute rownomiernie, na
speedtest.net tez był poszarpany

Srednia zamiast 50-60 Mb/s wychodziła max 20-40
s***@gmail.com
2012-07-02 13:31:24 UTC
Hej, mam ten sam problem - jesteś w stanie mi pomoc?
s***@gmail.com
2013-05-20 14:04:25 UTC
surface,
dzęki za podpowiedz, ci pozal sie boże tiochnicy z lini technicznej stwierdzili że nie ma takiego modemu jak fritz 7360.
Pomimo przesłania miprzez Orange parametrów SMS'em dopiero z twego maila dowiedziałem sie w czym rzecz i po minucie już było ok
trwało to prawie dwa dni jak dostalem się do sieci

20.05.13 09:43:42 Filter list of the websites banned by the BPjM has been updated successfully.

20.05.13 09:42:02 Internet connection established successfully. IP address: 79.185.1xx.xx, DNS server: 194.204.152.34 and 194.204.159.1, Gateway: 83.1.4.199, Broadband PoP: kiel_bg1

20.05.13 09:41:53 PPPoE error: Timeout.

19.05.13 18:30:57 PPPoE error: Timeout.

19.05.13 18:30:50 DSL is available (DSL synchronization exists with 85680/8568 kbit/s).

19.05.13 18:30:22 DSL synchronization starting (training).

Jak widać synchro jest na maxa 85680kbps/8568kbps.

Jeszcze raz dzięki za podpowiedź

Zbyszek
Surface
2013-05-20 15:16:18 UTC
Chciałbym miec takie paramtery lini :)
s***@gmail.com
2013-05-22 10:50:56 UTC
Post by Surface
Chciałbym miec takie paramtery lini :)
Jeszcze raz dzięki
jak widać poniżej łącze jest stabilne (wczoraj był zanik prądu i modem wstawał prawie 2 min do załapania synchro

21.05.13 22:53:31 Access to the fixed IP address 38.88.16.35 was prevented by the web site filter.
21.05.13 16:06:13 Internet connection established successfully. IP address: 79.185.65.94, DNS server: 194.204.152.34 and 194.204.159.1, Gateway: 83.1...., Broadband PoP: kiel_bg1
20.05.13 16:09:36 Filter list of the websites banned by the BPjM has been updated successfully.
20.05.13 16:06:11 Internet connection established successfully. IP address: 79.185.69.22, DNS server: 194.204.152.34 and 194.204.159.1, Gateway: 83.1.4.199, Broadband PoP: kiel_bg1
20.05.13 16:06:07 DSL is available (DSL synchronization exists with 85680/8568 kbit/s).
20.05.13 16:05:37 DSL synchronization starting (training).

BTW bardzo dobry box

Z TPSA walczyłem trzy lata o upgrade ONU u mnie na wsi, mam 200m do ONU a tam był fiber i trzy!!!! półki po 2mbps na 10 klientów którym w sumie sprzedano "do 30mbps", w lutym br dostawili wyposażenie VDSL i jestem pierwszym klientem na tym wyposażeniu.
Cały tydz siedzę w W-wie i to jedyna droga do kontroli zdalnej wyposażenia i mojego hobby (Ham radio) w domu hi.

Parametry DSL z boxa

Receive Direction Send Direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 85680 8568
Min. DSLAM throughput kbit/s 42872 4320
Attainable throughput kbit/s 105322 49004
Current throughput kbit/s 85680 8568

Latency 7 ms 4 ms
Bitswap on on
Impulse Noise Protection 2.0 2.0

Signal-to-noise ratio dB 12 30
Line attenuation dB 7 3
Carrier record A43 A43
Profile 17a

Pozdrowienia i życzę podobnego łącza.
Zbyszek
c***@gmail.com
2013-06-09 15:43:54 UTC
Mi się w ogóle nie synchronizuje i nie mam juz pomyslow. Jakąś pod powiedz?
Smok Eustachy
2013-06-15 12:22:58 UTC
Weź TV z Livebox 3!
m***@gmail.com
2013-10-12 14:13:23 UTC
mam problem na Fritzboxie 7390 bo synchronizacje mam ale nie nawi�zuje
sesji pppOe
Wyczyta�em gdzies w sieci ze moze to jest problem z ustawieniami VLAN na
Please, help
m***@gmail.com
Please, help
m***@gmail.com