zamiast livebox'a - 5 km do centralki
Adamos
2014-03-18 11:28:57 UTC
Chcialbym zaminic livebox'a, tzn. oddac go Orange, bo po co placic 10zl co
miesiac. Tylko zastanawiam sie jaki ruter wybrac? - livebox chodzi mi bardzo
dobrze, tzn. stabilinie i nie zrywa polaczen - predkosc linii 1mb, choc
teraz maja mi podniesc do 10mb. Jak napisalem w tytule - do centralki mam
daleko, choc linia chyba jest stabilna i dosc mocna.
Zastanawiam sie miedzy popularnymi ruterami Tp-Link a Pentagram, np.
Cerberus - kiedys mialem modem Pentagram i dobrze stabilinie dzialal. Cena
100 - do 150zl. Co polecacie? Dzieki. Aha, co do laczenia domowego, bedzie
to dzialalo bezprzewodowo, do 2 laptopow - dwupoziomowo, domek
jednopietrowy - choc to juz chyba mniej wazne, przy dzisiejszym postepie
technologicznym - zazwyczaj wszystko chodzi.

pozdrawiam
B.G
2014-03-18 19:52:30 UTC
Post by Adamos
Witam
Chcialbym zaminic livebox'a, tzn. oddac go Orange, bo po co placic 10zl co
miesiac.
Za dożywotnią gwarancję :)
Post by Adamos
Tylko zastanawiam sie jaki ruter wybrac? - livebox chodzi mi bardzo
dobrze, tzn. stabilinie i nie zrywa polaczen - predkosc linii 1mb, choc
teraz maja mi podniesc do 10mb.
Moja rada. Kup jakiś niezły modem ADSL2+ np. ZTE COMBO.
To ofc modemo-router - ale zrób z niego bridge.
A jako router kup jakiś wypasiony (wg potrzeb) sprzęt z interfejsem WAN
typu Ethernet i obsługą PPPoE (chyb każdy to potrafi).
Jeśli będzie coś nie tak ze stabilnością ADSL - to tylko będziesz szukał
innego modemu.
--
B.G