Dziwne pismo od Telekomunikacji
m***@gmail.com
2013-04-16 11:43:57 UTC
Obecnie mam Neostradę. Wraz z ostatnią fakturą dostałem takie pismo:

Wiele rzeczy jest dla mnie z tego niezrozumiałych, więc miałbym kilka pytań.
1. Ogólnie rzecz biorcą, czy zmiany opisane w tym piśmie będą dla mnie (czyli ich klienta) w jakiś sposób negatywne? Czy są w tych zmianach jakieś haczyki?

2. Na podstawie tych zmian nie można chyba wypowiedzieć umowy bez płacenia kary?

3. Oto jeden z fragmentów tego pisma:
Co to w praktyce oznacza?

4.Kolejny fragment:
Czy rozsądnym będzie więc zablokowanie możliwości korzystania z tego pasma przez innych użytkowników?
Pytam, ponieważ martwi mnie, czy wykorzystanie tego pasma przez innych użytkowników może w jakiś sposób obniżyć mi jakość korzystania z Internetu (np. Internet będzie chodził wolniej - zamiast obecnych 6 Mb/s będę miał 5 Mb/s - czyli o ten 1 Mb/s mniej)?
miab
2013-04-16 11:56:14 UTC
W dniu 2013-04-16 13:43, ***@gmail.com pisze:
Post by m***@gmail.com
http://imageshack.us/a/img820/6921/obrazek2y.jpg
[...]
Pewnie tepsa tworzy albo przyłącza się do czegoś takiego jak fon (w
którym uczestniczy np. Netia) czyli publiczna sieć światowa.
Tu trochę:
http://www.dobreprogramy.pl/Netia-dolacza-do-Fon-sieci-WiFi-zbudowanej-przez-ludzi,Aktualnosc,30543.html
Udostępniasz to korzystasz z nie za darmo, nie udostępniasz(czyli
wyłączasz) to nie korzystasz z niej za darmo. Coś za coś, proste.

miab
m***@gmail.com
2013-04-16 13:59:05 UTC
Oto skany w lepszej rozdzielczości:
(żeby otworzyć/pobrać plik należy kliknąć w jego nazwę na górze strony)
Jawi
2013-04-16 16:11:03 UTC
Post by m***@gmail.com
1. Ogólnie rzecz biorcą, czy zmiany opisane w tym piśmie będą dla mnie (czyli ich klienta) w jakiś sposób negatywne? Czy są w tych zmianach jakieś haczyki?
nie, widzę, choć rzuciłem okiem pobieżnie, że raczej rozwiązują wątpliwości
Post by m***@gmail.com
2. Na podstawie tych zmian nie można chyba wypowiedzieć umowy bez płacenia kary?
To zmiany wynikające za zmiany prawa a nie woli operatora, więc Orange
ma prawo domagać się zwrotu udzielonych zniżek. A takie pewnie miałeś
jeśli umowa była na czas określony.
Post by m***@gmail.com
[...]
Wbrew pozorom to bardzo słuszna idea. Masz neo, jesteś poza domem,
możesz się logować do usługi po "czyimś" wifi. A czy pasmo będzie w
nadmiarze, czy zabierze ci z twego to się dowiesz z osobnego regulaminu. :)
Którego chyba nie ma jeszcze? w praktyce nie ma możliwości byś to odczuł
w jakiś sposób.

m***@gmail.com
2013-04-23 14:35:13 UTC
Czy rozs�dnym b�dzie wi�c zablokowanie mo�liwo�ci korzystania z tego pasma przez innych u�ytkownik�w?
Pytam, poniewa� martwi mnie, czy wykorzystanie tego pasma przez innych u�ytkownik�w mo�e w jaki� spos�b obni�y� mi jako�� korzystania z Internetu (np. Internet b�dzie chodzi� wolniej - zamiast obecnych 6 Mb/s b�d� mia� 5 Mb/s - czyli o ten 1 Mb/s mniej)?
Wbrew pozorom to bardzo s�uszna idea. Masz neo, jeste� poza domem,
mo�esz si� logowa� do us�ugi po "czyim�" wifi. A czy pasmo b�dzie w
nadmiarze, czy zabierze ci z twego to siďż˝ dowiesz z osobnego regulaminu. :)
Kt�rego chyba nie ma jeszcze? w praktyce nie ma mo�liwo�ci by� to odczu�
w jaki� spos�b.
--
Ale to chyba i tak dotyczy dotyczy tylko tych co mają liveboxa. Może to coś jak fon w netii.
Tym co mają swoje routery ADSL raczej pasma nie podkradną. Bo i jak?
Kamil
2013-05-03 21:55:43 UTC
Użytkownik <***@gmail.com> napisał:

Ale to chyba i tak dotyczy dotyczy tylko tych co mają liveboxa. Może to coś
jak fon w netii.
Tym co mają swoje routery ADSL raczej pasma nie podkradną. Bo i jak?

To dotyczy Wi-Fi powyżej pewnej mocy/zasięgu. Chodzi o uniknięcie konfliktu
z istniejącymi sieciami dostawców np. internetu. Chodzi pewnie o zmuszenie
Orange (i nie tylko) do uporządkowania istniejącego bałaganu. Może się to
wiązać z planami cyfryzacji radia i wprowadzenia może jeszcze czegoś innego.
Za te częstotliwości trzeba będzie płacić. Jak nie wiadomo o co chodzi ...

Pzdr
Jawi
2013-05-17 19:49:41 UTC
Post by Kamil
[...]
No to wypowiedziałeś się na temat :)))

Kamil
2013-05-28 12:32:01 UTC
Post by Jawi
No to wypowiedziałeś się na temat :)))
Nie do CIebie, bo i tak nic z tego nie pojmiesz.

Pzdr
Jawi
2013-05-31 20:56:16 UTC
Post by Kamil
Post by Jawi
No to wypowiedziałeś się na temat :)))
Nie do CIebie, bo i tak nic z tego nie pojmiesz.
odpowiadając na temat, opisałeś bzdury, wiesz o tym?

Kamil
2013-06-01 03:11:57 UTC
Post by Jawi
odpowiadając na temat, opisałeś bzdury, wiesz o tym?
Nie wysilaj się już więcej. Im bardziej się wysilasz, tym bardziej obnażasz
swoją tępotę. Zamiast merytorycznych argumentów piszesz "bzdury". To typowy
przejaw tępactwa.

BZPZDR
Jawi
2013-06-03 20:25:52 UTC
Post by Kamil
Post by Jawi
[...]
A do czego się tu merytorycznie odnieść jak każde zdanie to nieprawda.
Jakiej mocy Wi-Fi? Ta moc jest określona dla urządzeń i nie może
przekroczyć pewnej granicy. Inaczej nie powinna być sprzedawana na
terenie UE. TP w tym piśmie dało do zrozumienia, że dotyczy urządzeń
dostarczanych od TP. Liveboxów zapewne dotyczy bo nie wiem co TP tam
jeszcze daje. Na abonenta urządzeniu nie zapuszczą skryptu który
skonfiguruje jakieś VLANy.
Post by Kamil
"Chodzi o uniknięcie konfliktu z istniejącymi sieciami dostawców np.
internetu."
Jakiego konfliktu? Bo nie rozumiem o co chodzi.
Konflikt między sieciami WiFi? TP nie dostarcza netu po WiFi.
Tylko lokalni ISP tak dostarczają, mając zresztą dojście często od TP.
Po miedzi. TP interesuje się łączem do modemu, gniazdka abonenta.
Post by Kamil
"Chodzi pewnie o zmuszenie Orange (i nie tylko) do uporządkowania
istniejącego bałaganu."
No i znowu, jakiego bałaganu? W sieciach WiFi? O tym pisałem powyżej.
Post by Kamil
"Może się to wiązać z planami cyfryzacji radia i wprowadzenia może
jeszcze czegoś innego."
O Jezu, jak tu się odnieść merytorycznie :(
Cyfryzacja radia ma mieć związek z dostarczeniem netu?
Kiedy ta cyfryzacja? Cyfryzacja zwolni nam pasmo jakieś?
Jakie? To teraz zajęte? 88-108MHz?
Całkowicie nie rozumiem co ma TP zwolnić w zakresie WiFi by to miało
wpływ na cyfryzację, tym bardziej, że w piśmie tu cytowanym jest wręcz
powiedziane właśnie o włączeniu WiFi i "pewnym" zajęciu tego pasma na
zakresie 2,4GHz :)
A tego czegoś innego to np?
Post by Kamil
Za te częstotliwości trzeba będzie płacić. Jak nie wiadomo o co
chodzi ... "
Tu to nie wiem co napisać, bo slogan "jak nie wiadomo o co chodzi..."
broni się sam :)

No to ja Ci napiszę co dla mnie oznacza ten zapis o którym "dyskutujemy"
bo chciałeś merytorycznie.

Zapewne jest to odpowiedź Orange na usługę Netia Fon. Tam dostajesz
router i usługę Netia Spot. Siejesz w zakresie WiFi.
Możesz być w innym miejscu daleko od domu i jeśli uruchomiłeś u siebie
taką usługę to od innych też dostaniesz net na tej samej zadzie.
Takie małe spoty, komórki wydzielonej sieci vlan. Ty udostępniasz, inni
też i wzajemnie możesz stworzyć globalną sieć WIFI.
tu jest co nieco o projekcie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/FON_%28WiFi%29

Chciałeś merytorycznie? Masz. Pisałem Ci tylko, że piszesz bzdury nie,
że jesteś tępakiem. Pisałeś co myślałeś, a nie masz żadnej wiedzy na ten
tamat, a to nie upoważnia Ciebie do nazywania kogoś tępakiem.
Zamiast mnie tak nazywać i żądać meteorytyki, trzeba było mnie zaskoczyć
meteorytyką właśnie, ale po co?
Teraz możesz mi udowodnić, że się mylę. Merytorycznie oczywiście.

pozdr

Kamil
2013-06-04 06:56:57 UTC
Post by Jawi
Teraz możesz mi udowodnić, że się mylę. Merytorycznie oczywiście.
Pismo Orange wynika z pewnych szerszych ustaleń w zakresie gospodarki
częstotliwościami. W związku ze zmianą prawa telekomunikacyjnego (cytat z
pisma). Czyli działanie Orangr zostało wymuszone zmianą prawa. I ja o tym
napisałem. I nie nazywał bym Cię tępakiem, gdybyś nie napisał "bzdury". To
ma być merytoryczny argument? Tak potrafią dyskutować pewni ludzie, którym
się wydaje że zjedli wszystkie rozumy. A tak naprawdę tylko im się wydaje.

EOT
Jawi
2013-06-04 18:30:36 UTC
Post by Kamil
Pismo Orange wynika z pewnych szerszych ustaleń w zakresie gospodarki
częstotliwościami.
:)))
Przypominam, że mowa o pasmie WiFi.
Jaka gospodarka częstotliwościami w Orange w tym zakresie?